Ik heb een suggestie, hoe kan ik dit voorstellen?
Ik heb een suggestie voor ander commitment-materiaal. Waar kan ik dit aangeven?
Hoe lang is de levertijd?
Moet ik vrachtkosten betalen?
Ik heb nog geen orderbevestiging/factuur gekregen?
Waar blijft mijn bestelling?
Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?
Waar worden de door mij ingevulde gegevens voor gebruikt?
Links
Cookies?
Leveringsinformatie
Betaalwijzen
Kortingcodes en Aanbiedingen
Vrachtkosten
Reclameren
Algemene Voorwaarden
U kunt uw suggesties via "Suggesties" aan ons doorsturen.
Indien u deze e-mail niet heeft ontvangen en u uw e-mailadres correct had ingevuld dient u het spamfilter van uw e-mail provider te controleren. Het is mogelijk dat het bericht hierin is blijven hangen.
Het is belangrijk dat u onze berichten ontvangt.
Als u na controle van het spamfilter nog geen bericht van ons heeft ontvangen is het door u aangegeven e-mailadres waarschijnlijk fout. Neem contact met ons op indien dit het geval lijkt. Zodra de exacte leverdata bekend zijn zal er een belangrijk e-mail bericht worden verzonden met informatie over de levering.
Als u uw bestelling wilt veranderen kunt u eenvoudigweg uw oorspronkelijke bestelling negeren en de nieuwe bestelling met de nieuwe factuurgegevens overmaken. (Wij stellen het wel op prijs als u de annulering of wijziging via een kort bericht ook aangeeft).
De twee belangrijkste soorten cookies zijn 1) een opgeslagen cookie (permanente cookie) die voor een bepaalde tijd op de computer van de Klant aanwezig blijft, en 2) een tijdelijke cookie (sessiecookie) die tijdelijk in het geheugen van de computer van de Klant wordt opgeslagen gedurende de tijd dat de Klant de Website bezoekt. Sessiecookies verdwijnen als de Klant zijn/haar webbrowser afsluit.
Wij gebruiken cookies om de Website voor de Klant te verbeteren door bijvoorbeeld de Website aan te passen volgens de wensen, keuzes en interesses van de Klant, om de Klant te helpen bij te houden welke producten hij/zij in zijn/haar shoppingbag heeft liggen en de aankoop van de Klant af te handelen en om ervoor te zorgen dat wij aan onze verplichtingen ten aanzien van een aankoop kunnen voldoen.
Permanente cookies worden onder andere gebruikt om persoonlijke instellingen op te slaan, zodat de Klant bijv. niet elke keer bepaalde keuzes opnieuw hoeft aan te geven wanneer de Klant de Website bezoekt. Tijdelijke cookies worden onder andere gebruikt om statistieken te registreren ten aanzien van het gebruik van de Website.
Door de Algemene Voorwaarden en/of dit Integriteitsbeleid te accepteren en door gebruik te maken van de Website gaat de Klant akkoord met het gebruik van cookies zoals hierboven omschreven. Als de Klant niet akkoord gaat met het gebruik van cookies, dan kan de Klant gebruik van cookies uitschakelen in de instellingen van zijn/haar webbrowser. De Klant kan zijn/haar browser ook zodanig instellen, dat deze elke keer om toestemming vraagt wanneer de Website probeert om een cookie op de computer van de Klant te plaatsen. De Klant kan zijn/haar webbrowser ook gebruiken om eerder opgeslagen cookies te verwijderen. Raadpleeg de helppagina's van de webbrowser voor meer informatie. Bovendien kan de Klant op elk gewenst moment zelf cookies van zijn/haar computer verwijderen.
Als de Klant ervoor kiest om cookies niet te accepteren, kan de Klant geen aankopen doen op de Website. Ook kan de functionaliteit van andere delen van de Website beperkter zijn.
Bij grote vraag van bepaalde artikelen of algemene drukte kan de levering langer duren. U krijgt via e-mail een bericht zodra de leverdatum wordt vastgesteld. Heeft u dit bericht ca. 15 dagen nadat de factuur is betaald niet ontvangen, neem dan contact met ons op.
Een pakket dat niet geleverd kan worden, zal ongeopend naar ons terugkomen; hierbij worden €55 aan kosten in rekening gebracht. Dit zijn de kosten die wij moeten maken voor het verzenden en weer retour nemen van het pakket.
Suggesties of wensen hierover kunt u aangeven onder "Suggesties"
1. Achtergrond
1.1 Deze algemene voorwaarden (de “Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing, wanneer je als consument (de “Klant”) een bestelling plaatst via www.doe-effe-normaal.nl of www.doe-eens-normaal.be en daaraan gerelateerde pagina's (de “Website”). De overeenkomst wordt gesloten tussen de Klant en Pixel:ID | Creatieve Grafische Vormgeving en Drukwerk, Tattistraat 32, 3066 CG Rotterdam (Postadres), KVK: 24466343, BTW: NL 135956213B01 (“Pixel:ID”). Contactmogelijkheden en overige informatie staan op de Website vermeld.
1.2 Pixel:ID behoudt zich het recht voor om de bestelling van de Klant te weigeren of wijzigen (bijv. wanneer de Klant onjuiste persoonsgegevens heeft verstrekt en/of geregistreerd staat voor betalingsachterstanden).
1.3 Pixel:ID is niet aansprakelijk voor foutieve afbeeldingen of fouten op de Website, bijv. fouten in de productomschrijving of de technische specificatie, onjuiste prijzen en prijsaanpassingen (zoals prijswijzigingen door leveranciers of valutawisselingen). Pixel:ID is niet aansprakelijk voor onjuiste informatie of een product al dan niet op voorraad is. Pixel:ID heeft het recht om dergelijke fouten te rectificeren en om op elk gewenst moment informatie te wijzigen of actualiseren. Wanneer een onjuiste prijs wordt weergegeven voor een product dat door de Klant besteld is, dan zal Pixel:ID de Klant hiervan op de hoogte stellen en wachten op goedkeuring door de Klant van de aangepaste prijs, voordat Pixel:ID de bestelprocedure verder zal afhandelen. Alle afbeeldingen op de Website dienen slechts ter illustratie. Dergelijke illustraties bieden geen garantie ten aanzien van het aantal producten dat de Klant zal ontvangen, over hoe het product er precies uitziet, werkt of waar het geproduceerd werd. Pixel:ID is niet verantwoordelijk voor informatie die door derden op de Website wordt gegeven.
1.4 De Website en alle inhoud erop is eigendom van Pixel:ID en/of Stichting Onderwijs en Samenleving en/of Politie Rotterdam-Rijnmond. De informatie valt onder de wettelijke bescherming voor intellectuele eigendommen. Dit houdt in dat handelsmerken, bedrijfsnamen, productnamen, afbeeldingen en grafische voorstellingen, het ontwerp, de opmaak en informatie over producten, diensten en andere inhoud niet zonder voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Pixel:ID mogen worden gekopieerd of gebruikt.
2. Overeenkomsten en bestellen
2.1 Om via de Website een bestelling te kunnen plaatsen, dient de Klant de Algemene Voorwaarden te accepteren. Door de Algemene Voorwaarden te accepteren, verplicht de Klant zich om aan de Algemene Voorwaarden als geheel te voldoen en bevestigt de Klant dat hij/zij de informatie over persoonsgegevens heeft gelezen en toestemming verleent voor het gebruik van persoonsgegevens en cookies conform het Integriteitsbeleid van deze website, zoals elders uiteengezet.
2.2 Een koopovereenkomst wordt pas afgesloten wanneer Pixel:ID het totale factuurbedrag van de Klant heeft ontvangen. Pixel:ID verzoekt de Klant om de factuur te bewaren om eventueel contact te vereenvoudigen. De Klant heeft de mogelijkheid om zijn/haar bestelling te annuleren door eenvoudigweg niet te betalen en ons hiervanop de hoogte te brengen. Na betaling is annulering beperkt mogelijk.
3. Klantgegevens e.d.
3.1 Als de Klant een bestelling plaatst op de Website, zal de Klant gevraagd worden om bepaalde persoonsgegevens te verstrekken. De Klant verklaart dat de verstrekte gegevens correct en volledig zijn, en verklaart verantwoordelijk te zijn mochten deze gegevens fouten bevatten. Informatie over de behandeling van persoonsgegevens is beschikbaar op de website.
3.2 Wanneer het vermoeden bestaat dat een onbevoegd persoon toegang tot alle gegevens van de Klant heeft verkregen, dient de Klant ons hierover onmiddellijk in te lichten. Indien de Klant ons niet inlicht dan is de Klant verantwoordelijk voor alle aankopen die met de inloggegevens van de Klant worden gemaakt .
3.3 Wanneer Pixel:ID het vermoeden heeft dat de Klant de Algemene Voorwaarden schendt, dan heeft Pixel:ID het recht om de Klant de toegang tot deze website te blokkeren. Pixel:ID heeft bovendien het recht om de Klant weer toegang te verlenen.
4. Prijzen, kosten en betaling
4.1 De prijzen die op de Website worden getoond, zijn van toepassing op bestellingen die op de Website worden geplaatst. Alle prijzen worden weergegeven in Euro en zijn exclusief BTW. De BTW wordt altijd berekend, ook indien Klant geen BTW-nummer heeft en/of de Klant in haar thuisland geen BTW afdraagt. De prijzen zijn inclusief betaal- of vrachtkosten naar één adres in Nederland of België.
4.2 De Klant kan zijn/haar aankoop betalen via de betaalwijzen die de website beschikt. Lees meer over de verschillende betaalwijzen en kortingen op de website. Pixel:ID heeft het recht om de Klant al te laten betalen op het moment van het plaatsen van de bestelling. Bij betaling via een factuur of een vergelijkbare betaalwijze kunnen Pixel:ID of haar partners, bij derden een kredietwaardigheidsrapport over de Klant opvragen. In dat geval zal de Klant daarover worden geïnformeerd. Pixel:ID voorbehoudt zich het recht om niet altijd alle betaalmethodes aan te bieden en om de betaalmethode te wijzigen wanneer de methode die de Klant gekozen heeft niet werkt, ongeacht de reden daarvoor, op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Eventuele beperkingen voor de aangeboden betaalwijzen worden op de Website vermeld.
5. Speciale acties en aanbiedingen
Pixel:ID kan zo nu en dan speciale acties op de Website plaatsen waarvoor mogelijk gunstigere voorwaarden gelden dan die die in deze Algemene Voorwaarden worden genoemd, bijv. met betrekking tot betalingen of een langere bedenktijd. Dergelijke voorwaarden gelden zolang de speciale actie loopt en voor de door Pixel:ID specifiek aangegeven producten. Pixel:ID behoudt zich het recht voor om dergelijke speciale acties op elk gewenst moment weer in te trekken. Na beëindiging of intrekking van een speciale actie zijn deze Algemene Voorwaarden zonder enige wijziging eraan, weer van kracht. Aanbiedingen ten aanzien van specifieke producten op de Website zijn slechts voor beperkte tijd geldig en zolang de voorraad strekt.
6. Levering en verzending
6.1 Producten die op voorraad zijn worden doorgaans binnen het aantal weken dat op de Website aangegeven wordt, geleverd. Tenzij anders overeengekomen (bijv. in verband met het reserveren van producten die niet op voorraad zijn) zal levering ca. 3 weken nadat Pixel:ID het factuurbedrag ontvangen heeft plaatsvinden. Meer informatie over de levering van producten door Pixel:ID en de leveringsvoorwaarden wordt in de leveringsinformatie uiteengezet.
6.2 De verwachte levertijd wordt na ca. 7 werkdagen na betaling van factuur via een door u opgegeven e-mailadres aangegeven. Indien niet uitdrukkelijk anders overeengekomen heeft de Klant het recht de aankoop te annuleren indien een levering meer dan 30 werkdagen vertraagd is en dit niet door toedoen van de Klant veroorzaakt is.
6.3 De bezorging van het bestelde materiaal zal plaatsvinden op het door u aangegeven adres. De Klant zal een bericht over de levering ontvangen, waarin wordt aangegeven wanneer en de bestelling bezorgd zal worden. Dit bericht zal aan het door de Klant geleverde e-mail worden gestuurd. Pixel:ID heeft het recht om een toeslag à €55 bij de Klant in rekening te brengen wanneer een bestelling niet kan worden afgeleverd.
7. Speciale voorwaarden
I.v.m. feestdagen moet de Klant rekening houden met mogelijke vertragingen in productie en leveringen.
8. Links
Deze website kan linken naar andere websites die niet onder de controle van Pixel:ID vallen, en andere websites die niet onder de controle vallen van Pixel:ID, kunnen naar de Website linken. Ondanks dat Pixel:ID ernaar streeft om alleen te linken naar websites met vergelijkbare bepalingen ten aanzien van persoonsgegevens en beveiliging, zoals die in haar Integriteitsbeleid zijn vastgesteld, is Pixel:ID niet verantwoordelijk voor de bescherming of de vertrouwelijkheid van informatie of persoonsgegevens die de Klant op andere websites verstrekt. De Klant dient voorzichtig te zijn en de bepalingen ten aanzien van persoonsgegevens op de desbetreffende websites te lezen.
9. Overmacht
Pixel:ID is niet aansprakelijk voor vertragingen die veroorzaakt worden door omstandigheden die buiten de macht van Pixel:ID vallen zoals algemene arbeidsconflicten, oorlogshandelingen, branden, blikseminslagen, terreuraanslagen, gewijzigde overheidsmaatregelen, technische problemen, onderbrekingen in de stroomvoorziening, tele-/computercommunicatie of andere vormen van communicatie, en gebreken of vertragingen in de dienstverlening door onderleveranciers als gevolg van omstandigheden zoals hier beschreven. Dergelijke omstandigheden leiden tot een ontheffing van schadevergoedingen en andere sancties. Indien zich dergelijke omstandigheden voordoen, zal Pixel:ID de Klant dienovereenkomstig inlichten, zowel aan het begin als aan het einde van de periode waarin de betreffende omstandigheden optreden. Treden de omstandigheden gedurende meer dan twee maanden op, dan hebben zowel de Klant als Pixel:ID het recht om de aankoop met onmiddellijke ingang te herroepen.
10. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden
Pixel:ID behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Alle wijzigingen aan deze Algemene Voorwaarden zullen op de Website worden geplaatst. De wijzigingen gaan van kracht op het moment dat de Klant de Algemene Voorwaarden accepteert (in verband met een nieuwe aankoop of bij het bezoeken van de Website), of anderzijds 30 dagen nadat Pixel:ID de Klant over de wijzigingen heeft geïnformeerd. Pixel:ID raadt de Klant echter aan de Website regelmatig te bezoeken, zodat hij/zij op de hoogte is als de Algemene Voorwaarden worden gewijzigd.
11. Scheidbaarheid
Indien een bepaling uit deze overeenkomst ongeldig of onuitvoerbaar wordt verklaard door een bevoegde rechtbank, autoriteit of scheidsgerecht, blijft de rest van die bepaling en blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht, voor zover de geldende wetgeving dit toestaat. Bepalingen die ongeldig of onuitvoerbaar zijn verklaard, zullen worden vervangen door relevante juridische richtlijnen en adviezen.
12. Geldende wetgeving en beslechting van geschillen
12.1 Geschillen zullen in eerste instantie in overleg met de klantenservice van Pixel:ID worden opgelost. In het geval van een geschil, zal Pixel:ID de beslissing van de Autoriteit Consument & Markt volgen.
12.2 Geschillen ten aanzien van de interpretatie of toepassing van deze Algemene Voorwaarden zijn onderhevig aan en worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving en zullen uitsluitend door de Nederlandse rechtbanken worden beslecht .
Deze voorwaarden werden opgesteld door Pixel:ID op 3 december 2014.